Finished and go to the next stage

Already finished my master degree in accounting at Brawijaya University. I take The Joint Program that combine The Master Degree with Accounting Professional Program during 2,5 years since 2013. I do not know what really will i do after this but in my plan i want to get job soon and share my knowledge with the others in Bali.

at Postgraduate and Doctoral Program Building, Economic and Business Faculty
Brawijaya University, Malang - East of Java
So what is advantage of taking The Joint Program than Regular Program in Master of Accounting and Profession Degree separately??? If you want to take the master degree and also want to take your professional degree in same time, i recommend to you to take The Joint Program so you can save your age. If you take the master degree and professional degree separately, you will spend a year in profession degree and then 2 years more for the regular master degree. You will spend more than 3 years if you take the program separately. In joint program, you can finish your program just in 2 until 2.5 years. You just need to struggle.

In completing my master degree, i took research in behavioral accounting exactly in accounting information systems. My Thesis titled "Determinants of Behavior Intention of Accounting Information Systems based Technology Information Acceptance". To explain the acceptance process of individual users in organization, i construct the research model from Technology Acceptance Model (TAM), Theory of Planned Behavior (TPB), Innovation Diffusion Theory (IDT), Task Technology Fit (TTF), and Self Efficacy Theory (SET). I tested the direct effect of perceived usefulness, perceived ease of use, perceived of behavior control, subjective norm, personal innovativeness in information technology, task technology ft, and self efficacy to behavior intention. The acceptance process is studied by looking at  the behavior intention construct. Why? it because the ability of behavior intention to show the actual use of systems. Behavior intention is the driver of actual behavior. My results show that behavior intention just influenced by perceived usefulness, subjective norm, task technology fit, and self efficacy with controlled by effect of masculinity-femininity, active age and user's experience in systems. 

And, Thanks to The Lord, i already finished my program today, August 26th 2015. At that day, i have my final test. 

Before my final test, i had presented my research results in Results Seminar at August 20th 2015. Almost 15 or more peoples came. Thanks God.



Thanks to other friends that had helped me to prepare my final test and result seminar.




2 comments :

  1. Pretty! This was an incredibly wonderful post. Thanks for providing this info. barclaycard login

    ReplyDelete

  2. I was wondering if you ever considered changing the structure of your blog? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or 2 images. Maybe you could space it out better? aol email login

    ReplyDelete

 

PENULIS DALAM KATA


"Saya Orang yang Hebat dengan Mimpi yang Hebat karena Tuhan yang Hebat melahirkan saya untuk mengubah Dunia ini menjadi lebih Hebat"

I Wayan Bayu Diatmika dalam Dream Clothing Company, 2011

Temukan saya di Instagram

Jepret-Jepret Lensa Nakal

Bangga Menjadi Bagian Indonesia

Bangga Menjadi Bagian Indonesia
Indonesia merupakan sebuah negara yang sangat kaya. Alam yang Indah dengan Hasil Alam yang mellimpah. Iklim yang sangat baik untuk hidup. Manusia yang berlimpah dengan bakat dan kemampuan yang luar biasa. Budaya yang sangat maju, dan jauh lebih maju dibandingkan dengan negara yang mengaku sebagai negara yang maju dan adi daya saat ini. Kemampuan Spiritual di Indonesia juga sangat tinggi. Tuhan benar-benar dipahami dan diketahui oleh Leluhur Indonesia. Itulah Manusia, Alam, Budaya dan Tuhan yang selalu membuat kebanggan menjadi bagian dari Indonesia.

Tuhan, Manusia, Alam

Tiga hal yang harus diseimbangkan dalam mencapai kebahagiaan ialah Tuhan, Manusia dan Alam. Konsepsi Tertingginya ialah berbakti kepada Tuhan. Bakti tersebut turun ke dalam dua konsep berikutnya ialah menjaga hubungan baik dengan Manusia dan Alam. Muara dari pemahaman ini ialah tentang seberapa baik manusia memahami dirinya sendiri.

Kebenaran?

Kebenaran adalah Kepedulian. Saat engkau berbuat sesuatu kepada orang lain dengan berlandaskan pada Kepedulian maka di sana terdapat Kebenaran. Saat engkau berbuat Baik sekalipun kepada orang lain namun dengan berlandaskan menginginkan suatu balasan pahala dari Tuhan maka perbuatan tersebut telah menjauhi substansi kebenaran. Dimana kepedulian ditegakkan menjadi landasan perbuatan maka di sana kebenaran telah tumbuh sebagai Pohonnya. OM, Santi

TWEET @IWAYANBAYU

YUK KUNJUNGI ASESORISMU DI SINI

 Luh Pernak-Pernik
Salah satu brand lokal yang mencoba untuk memberikan jiwa indie dalam produknya, Luh Pernak-pernik hadir untuk memberikan anda aksesoris untuk mempercantik penampilan harian anda. Luh PernakPernik menawarkan produ-produk ekonomi berupa kalung dan perhiasan yang mampu meningkatkan kepercayaan diri anda. Luh PernakPernik fokus memberikan produk yang memuaskan sehingga dalam setiap produknya, Luh PernakPernik selalu mengemas produk dalam bentuk box perhiasan eksklusif yang mampu membuat anda semakin menyayangi perhiasan anda. Saat ini, Luh PernakPernik telah mengembangkan usahanya dengan bekerja sama dengan beberapa pengerajin perhiasan khas bali sehingga produk yang ditawarkan oleh Luh PernakPernik juga menyediakan produk-produk yang bernuansa adat bali dan nusantara indonesia.  

SVAHARYA si Karya Anak Bangsa

SVAHARYA si Karya Anak Bangsa
Kekuatan Seni dan Produk Seni Indonesia sangat kuat, pantas untuk disandingkan dengan produk mancanegara. Keinginan Anak Bangsa yang satu ini sangat kuat untuk mengangkat kain batik, endek, dan kerajinan kain asli Indonesia lainnya untuk menjadi produk-produk yang berkualitas dan menjual. Dengan konsep produksi yakni satu produk hanya dimiliki oleh satu orang saja, pembeli mana yang tidak ingin memiliki produk yang eksklusif, berkualitas, dan hanya ada satu di dunia. Mari temukan produk tersebut di sini, di Svaharya, www.svaharya.com